Komunikat dla klientów i partnerów biznesowych – ochrona ubezpieczeniowa SIGNAL IDUNA a koronawirus SARS-CoV-2
W trosce o naszych klientów, w związku z ogłoszoną przez WHO pandemią wirusa SARS-CoV-2 na całym świecie, pragniemy poinformować, że w tych trudnych i wymagających czasach wspieramy Państwa we wszystkich sprawach związanych z naszymi ubezpieczeniami. Zachowujemy sprawność operacyjną i jesteśmy do Państwa dyspozycji.
Nasze ubezpieczenia chronią zgodnie z wybranym przez Państwa zakresem, w szczególności:
Ubezpieczenia turystyczne:
- Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia Bezpieczne Podróże oraz Szczególnymi Warunkami Ubezpieczenia do Kart SIC World, World Sport, World Sport Plus od 8.05.2020 świadczymy ochronę z tytułu kosztów leczenia spowodowanych przez koronawirusy
Sars-Cov-1, Sars-Cov-2 z ich mutacjami w tym zachorowania na CoVid-19. - W ubezpieczeniu Bezpieczne Podróże dodatkowo przedłużamy bezpłatnie ochronę do 7 dni w zakresie kosztów leczenia i assistance w przypadku odwołania wcześniej zaplanowanego powrotu z podróży zagranicznej wskutek epidemii choroby zakaźnej, pandemii, których początek nastąpił w trakcie pobytu Ubezpieczonego za granicą.
- W ubezpieczeniu Koszty Imprezy Turystycznej – Bezpieczne Rezerwacje z odpowiedzialności SIGNAL IDUNA wyłączona jest rezygnacja z podróży oraz przerwanie uczestnictwa w imprezie turystycznej jeśli powstała w wyniku epidemii lub pandemii.
Ubezpieczenia na życie:
- Świadczenie związane z pobytem w szpitalu w związku z zachorowaniem wywołanym koronawirusem zostanie wypłacone (zgodnie z zakresem ubezpieczenia).
- W przypadku śmierci Ubezpieczonego, będącej skutkiem zakażenia, świadczenie otrzymają osoby, które zostały wskazane jako uposażone.
Ubezpieczenie zdrowotne:
- W związku z zagrożeniem epidemicznym ogłoszonym na terenie Polski, i w oparciu o wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia, placówki medyczne realizujące usługi w zakresie ambulatoryjnym oraz w ramach badań medycyny pracy mogą ograniczyć dostęp do niektórych świadczeń medycznych lub całkowicie zawiesiły ich wykonywanie.
- Informujemy, iż niektóre placówki medyczne współpracujące z SIGNAL IDUNA świadczą konsultacje z lekarzami pierwszego kontaktu oraz wybrane konsultacje specjalistyczne w trybie teleporad – zapraszamy do korzystania z tej formy konsultacji.
- Jeżeli będzie możliwe zorganizowanie usług medycznych w danym mieście, w tym z zakresu medycyny pracy, każdorazowo udzielimy takiej informacji wraz z ustalonym terminem wizyty. Usługi można umówić za pośrednictwem Call Center SIGNAL IDUNA lub bezpośrednio w placówce medycznej.
- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych Klientów, uruchomiliśmy nowe rozwiązanie – telekonsultacje, czyli kontakt z lekarzem bez wychodzenia z domu za pośrednictwem telekonferencji, wideokonferencji lub czatu. Podczas takiej konsultacji lekarz może wystawić zalecenia dotyczące dalszego leczenia, skierowanie na badania, receptę, a także zwolnienie lekarskie, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Wszyscy nasi klienci otrzymają dostęp do tej usługi, zgodnie z wykupionym zakresem ubezpieczenia.
Rozwiązanie to będzie dostępne od 22 marca do końca czerwca 2020 r.
- W załączeniu znajduje się krótka instrukcja – Jak korzystać z telemedycyny.
Przypominamy, że najlepszym środkiem w zapobieganiu rozprzestrzeniania się koronawirusa jest unikanie kontaktu z zakażonymi. Zalecamy aby pozostać w domu, natomiast z pracownikami SIGNAL IDUNA można skontaktować się telefonicznie, mailowo bądź poprzez dostępne formularze i komunikatory.
Ważne informacje na temat rozprzestrzeniania się choroby, a także zalecenia profilaktyczne można znaleźć na stronach WHO oraz Ministerstwa Zdrowia.
Zespół SIGNAL IDUNA